Pagina's

woensdag 22 maart 2017

Mijn Vecka vest...............

Het Vecka vest is een reis door vier landen en daar de patronen van.
Dit vest stond in het kwartaal blad Trui, met een heel verhaal erbij.
Ben met deze cal mee gaan doen om het fair isla breien te leren.
Met twee kleuren tegelijk breien, een draad op je linker hand en de andere rechts.
En dan breiën op een rondbreinaald.
Er hebben er heel wat aan mee gedaan, maar niet iedereen vind het eind resultaat mooi.
Het is eigenlijk geen sjaal en ook geen gewoon vest, maar ik vind dat aparte erg leuk.
Hoop dat die mij ook goed past als die helemaal af is.
Maar ik zal jullie de Vecka reis is laten zien...........................
Vanmorgen op brei-cafe de laatste twee en halve toer af gemaakt en afgekant..................

Thuis moest die natuurlijk gelijk onder de naaimachine door.
De knip bies moest aan twee kanten worden gezigzagd................
Enne toen de schaar erin, beetje eng haha..............

En toen vouwen hoe ze het in het blad voor deden.
Nu nog twee halve mouwtjes breien en een afwerk bies en dan is die klaar....................



Deel 1 kwam uit de Baltische staten...............
Deel 2 uit Scandinavië........................

 
Deel 3 uit Schetland........................
 

Deel 4 komt uit IJsland.........................



Zie je de halve mouwtjes en de bies nog rond om.
Hele klus maar dan heb je ook wat, ooit is die helemaal klaar haha....................................










......................................liefs.Conny...................................



8 opmerkingen:

  1. Ik vind het prachtig worden. Succes met de mouwtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Conny, wat mooi. En dat jij het geleerd heb. Goed van jou. Het model vest ken ik wel, ik heb er ook zo een ooit gekocht. Succes verder. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tjonge, het ziet er prachtig uit maar lijkt me toch heel ingewikkeld. Volgens mij moet je heel goed je aandacht er bij houden. Heel veel succes verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben superbenieuwd hoe die jou staat, de mijne ligt nog als een lap in de kast, nog even over nadenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben benieuwd,ik heb er een kussen van gemaakt,maar is eigenlijk te groot,denk dat ik er een kleijn dekentje van maak

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig vest. Nu nog even de tanden op elkaar voor de bies en de mouwtje. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtig maar dat knippen in een vest laat ik graag aan een ander over

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou petje af hoor al die randjes met verschillende patroontje en kleuren. Ik vind het een kunst om dat te kunnen breien.
    Fijn weekend.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen