Pagina's

zondag 14 oktober 2018

Quiltdag Sabine in Helmond.

Dit jaar was de 10de keer quiltdag van Sabine in Helmond.
Dit was voor mij de zesde keer dat ik er naar toe ging.
Dus dag er voor mijn tas ingepakt en hopla s'morgens vertrekken dan maar.
Dit is altijd weer een hele gezellige dag daar in het brabantse land.
Kom ik zal jullie eens mee laten genieten dan..................
Toen ik binnen kwam hingen hier al quiltjes.
Een opdracht waar je aan mee kon doen.
Maak je eigen zelfportret.
Ik heb er niet aan mee gedaan hoor................
Hee bij het winkeltje de Dijkquilster hing mijn
Quilt met honden die ik ook aan het maken ben zeg, leuk om hem weer af te zien zo.
Ik maak hem als Bom bij de Quiltwinkel Kwebbels...................
Volle bak dat zie je wel.
Maar vond het rustig hoor deze dag en hij liep weer op rolletjes hoor.
Word altijd goed georganiseerd door Sabine en haar hele gezin en ouders, geweldig gewoon.................
Gezellig aan de koffie en mijn eigen werk uit de tas gehaald en onder tussen kijken naar de show en tell. Ja dit jaar maar een paar foto's, zelf er ook eens rustig naar zitten kijken hoor.................





Deze leuke quiltjes hingen aan de kraam van Quiltatelier Vlijtig Liesje............
Leuk he haar patroontjes met de hondjes hing ook als quilt erachter.
Heel leuk was die zeg....................
Lekker weer op mijn plaats zitten kletsen met oud quilster uit de Betuwe.
Was weer super gezellig dames.................
Kijk hier bij de eerste vijf dames zat ik gezellig
erbij............
En deze twee kwamen ook uit de Betuwe, dus ook even gezellig mee gekletst................
Ben ook nog eens gezellig een praatje wezen maken in de zaal met de madammekes van de quilts die ik op de fotó mog zetten van hun.
Deze mooie hele kleine hexjes van een cm groot, geweldig he zo klein om te zien.....................
En een dame had dit mooi's op haar tas liggen, waar ze ook mee bezig was.
Prachtig ook die kleuren he...................
Deze mooie blokken lagen in het winkeltje van Wendy van Patch & stitch..............
Een madam uit de Betuwe was met een hele grote quilt bezig, waar dit het begin van was.
Prachtig he die kleuren he..................
En nog iemand in de zaal was met dit bezig.
Die cm was al klein, maar deze waren nog kleiner zeg en zie je die bij-tjes op die kleine hexjes, geweldig om te bewonderen hoor.................
Kijk nu toch eens, ik won dit jaar een prijs met mijn naambadge..........het schaapje.
Nog negen dames gingen met mij het podium op om een prijsje te krijgen.
Leuke hebbe dingetjes in dit tasje weer...................
Zie je de inhoud liggen links op tafel bij het tasje en rechts op tafel zat allemaal in de tas die we mee naar huis kregen.
Ook nog van alles aan folders en vulling en zo zat in de tas. Geweldig verwend zijn we weer zeg...............
Kijk dan ook gemaakt dit leuke cupcake op een oud kopje, was een workshopje waar je aan mee kon doen van Quiltatelier Vlijtig Liesje..................

Bij de Dijkquilster deze gezonde snoepjes gekocht, mooi he.
Hebben al een bestemming waar ze voor worden gebruikt hoor.
Maar ben ook lid geworden van haar snoepjes club, eens in de twee maanden komen er weer van deze snoepjes bij, heerlijk genieten word dat weer....................
De Dijkquilster gaf deze workshop, waar ik me niet voor op had gegeven.
Maar wel pakketje mee naar huis en net dus even zitten maken, leuk weer toch.


Het was weer een super dag zeg.
Nog een keer volgend jaar en dan gaan we afscheid nemen van onze Sabine en haar quiltdag.
Vind het nu al zoooooooo erg he.
Maar aan alle leuke dingen komt soms een eind he.................

Geweldig bedankt aan al de helpende van deze geweldige dag weer.......................

                                                .....................................liefs.Conny.................................

7 opmerkingen:

  1. Wat gezellig dat je er bent geweest!!! Jammer dat ze gaat stoppen. En je naam badge verdient zeker prijs, wat een leukerd. Dank je wel voor de foto's, zo kunnen wij er ook van genieten.
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heerlijke dag zo te lezen en te zien. Ik geniet van je foto’s. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie dag heb je gehad!! Mooi verslag heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat was en superdag, dat kan ik wel zien. En wat een mooie quilts waren er op de show en tell.
    Lekker nagenieten en ook van je nieuwe stofjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke dag! Je hebt en een geweldige buit en genoten, wat wil je nog meer! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig en wat een mooie werken lekker daggie zo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een superleuke dag zeg. En wat een mooie quilts waren er te zien. Wat is quilten toch een leuke hobby!

    BeantwoordenVerwijderen