Pagina's

maandag 15 januari 2018

Ja hier ben ik weer.............

Ja dat is effe geleden zeg. Weet nog hoe het bloggen moet hihi.
Het begon allemaal met het krijgen van de sleutels van ons nieuwe huis.
Deze voordeur ging open en de eerste afspraken werden die dag al gemaakt.
Keuken laten meten, elektricein kwam kijken wat er allemaal gebeuren moet.
En de volgende dag het manneke van de verwarming, dat is het klusteam hier in huis geweest..............
 Deze keuken ging eruit, alles eraan was versleten zeg......................
 Toen moest de elektricein aan de gang en die kwam wat tegen hoor.
De buitenlampen waren aangesloten met de kroonsteentjes gewoon buiten in de open lucht.
Met schilderen haalde we stekkers uit het stopcontact en de stopcontacten vielen toen spontaan van de muur. Hele oude deuren beneden, dus er kwamen nieuwe in.............................
 Verwarmingen werden gespoten en sommige vervangen door nieuwe. In het voorjaar van 2017 was er een aanbouw aan de woonkamer gezet, daarom vielen we ook voor dit huis.
Dat gaf zoveel ruimte natuurlijk en een kamertje beneden voor mijn hobby,s.
Heerlijk leek me dit. Maar eerst werden alle vloeren vervangen die waren super slecht gelegd met veel kieren en hobbels.
Boven lag een grenen vloer die we dachten op te knappen, maar die was zo slecht toen het huis leeg was, vreselijk. Dus ook eruit. Toen kwamen er door het hele huis plinten, want die waren er nog niet in de nieuwe aanbouw. Ook de verwarming was nog niet aangelegd in de nieuwe aanbouw.................
 En toen begon voor mij de grote uitdaging het hele huis schilderen. Gelukkig hebben de jongens de vloer er boven uit gesloopt, en plafonds geschilderd.
Vriendlief hielp overal waar maar kon. Maar al mijn uren die ik over had bracht ik door om de muren, deuren en plinten te schilderen. Op zijn vrije dag hielp vriend lief ook mee natuurlijk.............

 Al onze boeken van ons samen verdwenen in deze nieuw gemaakte boekenwand, daar zijn we zo blij mee allebei. En zoals je ziet loopt erdoor het hele huis rood als kleur door heen, zo warm zeg...................
 En hier de opbouw van mijn kleine ateliertje, waar mijn bureau en werktafel voor mijn naaimachine in verdwijnen, zo blij mee. Kast ruimte voor mijn quilt spulletjes en wolletjes en borduurspullen...................
 Stukje van de aanbouw waar onze muziek word opgeruimd en afgespeeld...................
Maar vorige week zijn de meubels over gekomen en is het wat huiselijker hier.
Nu alles een plaatsje geven en het gezellig maken natuurlijk.
Maar heb er op dit moment een over belast been aan over gehouden, dus ook rust nu tussen door helaas. En dan hoop ik snel weer tijd en zin om mijn hobby,s weer op te pakken.
Twee maanden bezig geweest en dat gaat ons niet in de koude kleren zitten hoor.
Moe, moe en nog eens moe zijn we beiden..........................


                                             .............................liefs.Conny.........................

9 opmerkingen:

  1. Als je eenmaal begint met klussen komt er toch nog heel wat bij kijken. Maar mooi wordt het zeker

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms is verhuizen zo eenvoudig, totdat je iets tegenkomt en nog iets, en ...
    Gelukkigzijn de kwalen opgelost. Maar uitrusten??? Voordat echt alles op plek staat, alle visite geweest is. Veel geluk in jullie nieuwe huis. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat was hard werken Conny, maar geweldig dat je nu in het nieuwe huis kunt wonen en het gezellig kunt gaan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig geworden en zo gezellig. Heel gewaagd, de rode kleur, maar wel heel mooi!
    Geniet van jullie nieuwe woning (je woont dichtbij mijn jongste zus)
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is prachtig geworden Conny wat hebben jullie hard gewerkt, en nu genieten !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat was wel heel erg veel werk. Meestal valt het tegen als het huis eenmaal leeg is.
    Maar zo fijn dat er nu schot in komt. Heerlijk je eigen plekje waar je alles kunt laten liggen.
    Beterschap met je been, want je wilt natuurlijk wel weer lekker bezig zijn.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik had je al gemist maar fijn om te lezen dat jullie een nieuw stekje hebben. Ook al is het veel werk geweest ik hoop dat jullie eer samen nog heel veel fijne jaren kunnen beleven.
    Even wat rust nemen natuurlijk en dan kun je weer met andere dingen aan de gang gaan.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I enjoyed over read your blog post.
    Your blog have nice information, I got good idea from this amazing blog.
    I am always searching like this type blog post. I hope I will see again…
    หนังไทย

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geen wonder dat ik je blogjes miste... Wat een karwei, en wat kun je veel extra werk tegenkomen als je een huis 'uit gaat kleden'. Maar... eigen stekkie weer om gezellig te maken, dat is het wel waard. Wees zuinig op jezelf hè... Nu kalm aan en bijkomen hoor. Groetjes uit Geldermalsen.

    BeantwoordenVerwijderen