Pagina's

zondag 13 december 2020

Ja de tijd gaat zo hard he..............

Ik vind de weken voorbij vliegen.

Morgen weer maandag en weer een nieuwe week te gaan.

Maar laat jullie eerst zien wat ik weer heb gedaan allemaal..............

Als eerste worden elk jaar weer mijn kerstquilts neer gehangen............

Deze jaren geleden,
 toen quilten ik nog niet lang gemaakt
bij Atelier Bep in Hall.
Voor het eerst werken met malletjes om de sterren te maken..............


Ik heb jaren les gegeven in Geldermalsen waar ik heb gewoond,
o.a in schilderen.
Toen deze kerstman achter zijn lessenaar gemaakt............

Vorig jaar deze gemaakt voor de kerst, dit jaar
eigenlijk niks gemaakt voor kerst...........

Dit patroon en stofjes hebben lang in de kast gelegd.
Maar hangen nu ook al 2 jaar aan de muur met kerst.................

Vorig jaar zomer deze boompjes gemaakt en door
de kleuren mag hij nu ook in de kamer liggen.........

Mijn SBS quilt hangt klaar om na de Guute te worden gequilt.
Daar boven hangt ook een zelf geschilderde kerstman...............


We wandelen samen op zondag veel overal.
Hier gewoon in Budel zelfs, waar we wonen..............

Leuk he door het bos lopen en dan weer door deze landelijke omgeving...............


Mijn blokje ook gemaakt van de Lizzy's sampler............

Toen afgelopen donderdag op mijn vrije dag,
de kamer maar in kerst sfeer veranderd.............

Het boompje van vorig jaar weer in het groen gezet,
hij blijft leuk he.................

De zelfgemaakte kerstmannekes en mijn 
verzameling delfst blauwe ballen.............

Kerstquiltje van engels paperpiercing ligt dit jaar op tafel.............

Altijd weer gezellig als s'avonds de lichtjes branden...........

Vrijdag waren we bij Riek thuis samen aan het quilten.
Ine is met dit blokje bezig, schattig he..........

Riek gaat als een speer met haar poezen op de quilt,
geweldig snel he..................

Kijk dan zei ze hij is door gequilt deze
door kijk met winter tafereel.
Heel mooi geworden..............

Petra had dit mooie blok klaar, schitterend he..............


Riek liet al haar blokken ook zien die ze al had gemaakt allemaal.
Geweldig zeg, wat heb je er als veel nu.................

Ik heb een ster en mijn nieuwe Lizzy blokje gemaakt
die middag..................

Van Riek kregen we alle drie een mooie krans mee
naar huis. Geweldig he voor op mijn keukendeur nu.
Gezellig he nu overal in huis.................

Ik doe mee met de lapjes ruil van Laat die bal maar rollen.
We gaan daar door nederland heen allemaal ballen blokjes van maken,
maar ik heb er gemaakt en het is echt niet mijn ding.
Dus maar over piekeren dan he en nu besloten
om mijn vingerhoedjes malletje maar eens uit de verpakking te halen.
Daar ga ik die ruil lapjes dus nu voor gebruiken..............

Wendy, Riek, Petra en ik ruilen ook kleine lapkes
en daar heb ik besloten er vierkanten mee te maken
met kleine saschings en cornerstone er tussen.
Je zult er binnen kort wel van zien dus...........

Dus ben lekker bezig zo met van alles he.
Fijne avond nog...............

..........................liefs.Conny..........................

 

5 opmerkingen:

  1. Oeps, wat heb jij veel kerst quilts. Gezellig. Trouwens het schilderwerk mag er ook zijn. Fijn dat je samen met je vriendinnen kunt handwerken. Lekker kijk blogje. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er allemaal gezellig uit met al die kerstdingetjes in huis. Zo houden we de stemming er wel in.
    Je kunt ook prachtig schilderen zie ik. De kerstmannetjes van stof zijn ook schattig. Geniet maar van al dat moois.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een hoop kerstquilts, wat leuk! Ik heb dit jaar een grote nieuwe kerstquilt gemaakt maar die is verhuist naar mijn dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ee tijd gaat snel gebruik hem wel. Zo te zien is dat jou en jou vriendinnen goed gelukt.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gezellige blog heb je.
    En wat een mooie quiltjes.
    Knap dat je ook kunt schilderen.
    Het ziet er gezellig uit. Die krans is wel erg leuk ook.
    Ik ga even een paar steekjes doen.
    Vriendelijke groet Marianne

    BeantwoordenVerwijderen