Pagina's

donderdag 28 januari 2021

Achter mijn naaimachien..................

Tja ik ben meer van het hand patchen hoor.

Heerlijk ontspannend vind ik dat.

Maar soms gaat iets sneller en voor uit dan aan het werk he.

Ja zo voelt het achter mijn naaimachien haha........werken...............

Eerst al mijn gekregen lappies netjes vierkanten van snijden.
En vingerhoedjes tekenen en uit knippen................

Vierkantjes snijden en de rand naaien aan mijn eerste blok
van Supergoof.................

Kijk dan hoe schattig toch.
Heb 12 blokjes gekregen van iemand die de muisjes,
dat gepriegel niet kon met haar handen en dus daarom niet
leuk vond.
Ik ben er erg blij mee, bedankt............

Ik had weer twee rijen vingerhoedjes klaar en
uit proberen of dit ook op mijn sientje kan worden genaaid.
Die banen eraan zetten met de hand is zo saai he.
Dit gaat sneller en het lukt....................


Ik krijg van een stel lieve quiltvriendinnen hun afval lappies
waar nog zo,n klein vingerhoedje uit kan.
Zo leuk juist die verschillende lapjes dan toch he.
Mijn vingerhoedjes zijn zonder naad 4cm, zo klein he......................

Hee leuke foto hoor, maar hoe ben jij hier tussen gekomen haha.
Foutje, maar wel een leuk hoekje toch...............

Ik had al twee stappeltjes vierkantjes liggen van
7.5 cm groot.
We ruilen met zijn vieren hier lappies voor.
Hun maken sneeuwballen en ik deze quilt ervan......................

Laatste stappeltje weer.
Hier aan het ketting naaien haha, lekker snel zo....................

En als we niet samen wandelen zit mijn maatje altijd in de buurt
he, zo gezellig.
Overal staan ook mandjes of kussens voor hem.
Dit kussen ligt klaar in mijn naaikamertje..................

Weer lekker opgeschoten zeg en nu stoppen even.
De keuken wacht op mij, koken moet ook nog toch..................

Ben ook bezig met de Ukkie Pukkie mandjes van supergoof.
Kijk op haar blog, ze geeft je haar patroon.
Ze zijn 4 cm zonder naad, dus echt klein.
Maar het word een gezellig kleedje op tafel ooit, 
met een mooie rand erom ofzo.............................

Nu nog even de laatste vier hengeltjes er aan borduren
en de eerste acht stuks zijn geboren haha.........................

Het is even droog dus Rambo we gaan zo weer iets verder wandelen toch......................

............................Liefs.Conny...............................

 

7 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig werk allemaal!kun je nog stofjes gebruiken?, mail me dan even de maat (kleurvoorkeur?) en je adres via connysquilt@live.nl
    Dan kijk ik wat ik voor je heb. Groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als quiltster kun je inderdaad altijd het kleinste lapje nog gebruiken, hier wordt ook nooit iets weggegooid. Je bent weer met leuke projecten bezig.
    Liefs Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je ook aan de Kersenmuisjesquilt bent begonnen.
    Bij mij ligt hij in de kast te wachten op het doorquilten.
    Leuk om te doen al die verschillende blokken, hoewel ik ze niet allemaal heb gemaakt.
    Zie daar ook dat leuke aapje op de foto die hier ook thuis staat.
    Wat slim om de hengsels van de mandjes te borduren, ook heel leuk en veel sneller dan appliqueren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik sta weer versteld wat voor moois er allemaal gepresteerd word.
    Inderdaad met de naaimachine maak je veel in een uurtje.
    Vooral ketting naaien , daar ben ik ook aan verslingerd
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een kleine lappies die vingerhoedjes knap wat je allemaal maakt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk zoveel projecten om aan te werken. Hoef je je niet te vervelen. Goed idee om de hengsels te borduren. Staat heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke vingerhoedjes ziet er goed uit en de lieve mandjes ook hoor.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen