Pagina's

maandag 13 december 2021

Gezellig allemaal..........

 Ja het is weer tijd voor de kerstspulletjes.

Dus op zolder de dozen maar weer voor de dag gehaald.

In dit huis de laatste jaren heb ik geen kerstboom meer, geen mooie plek voor.

Geen voet meer voor e boom en zulke excussen haha.

Maar volop kerst spulletjes staan hoor.

Kijk maar mee..................

Al de gezellige spulletjes weer op de kast........

Op de foto hier boven zie de drie kerst sokjes
patroon ooit van Bobbin.
Eentje heb ik hier op de foto gezet, leuk he.......

Mijn schilderwerk van dichtbij..........

Die leuke stitcherij  kwam weer uit de doos.......

Nog een leuke toch............

Allemaal zelf gemaakte dingen, zo leuk he........

Allerlei kerst quilts........

De boompjes quilt die door zijn kleuren nu ook goed kan...............

Sommige zijn al weer jaren terug gemaakt..................

Kijk die hangt ook weer met leuke spulletjes voor het raam........

Zelfs buiten hebben we voor twee boompjes en
achterop de tuintafel een iets grotere met lampjes..........

s'Avonds iets beter te zien toch.......

En Kansi kijkt mee wat er allemaal om
haar heen gebeurd...................


Allerlei spulletjes op de kast..............

Twee bovenste schaaltjes zijn van keramiek en
zelf beschilderd........

Afgelopen zaterdag reed ik weer eens naar Geldermalsen,
gezellig samen quilten met mijn quiltvriendin.................
Gezellig samen gekletst en steekjes gezet.
Ze had ook allerlei leuke dingen al die jaren
gemaakt en in de kamer hangen.
Hier boven leuknnkerstboompje he,
met lichtjes erin zelfs..........

Deze blijft ook leuk die kerstmannen kop...........

En deze met zijn appeltjes eraan, leuk he..................

O n deze patroontjes heb ik liggen en ze zijn zo leuk.
Zelf gemaakte kerstfiguren bij de kerststal........

Zo mooi he..........

Hier had ze drie verschillende van hangen...........

Echt kerst kleuren he........

Ze was weer heerlijk aan het prutsen,
appliceren is een werkje wat ze zo graag doet he.........

Ik had weer 15 blokjes af en heb ze aan elkaar gezet en
weer aan de top genaaid.
Ook nog wat vingerhoedjes genaaid, ook weer een
rand klaar nu.........

Denk dat ik nog drie banen moet naken en dan
een mooie randstof erom ga doen.
Vind het zelf heel mooi worden met deze simpele blokjes.............
Rambo was ook gezellig mee geweest
en samen mt hun hondje gespeeld en gewandeld.
Hier zijn we thuis en ligt die op mijn benen.
Altijd in de buurt he........

..................................Liefs.Conny.............................










3 opmerkingen:

  1. Ook ik heb geen kerstboom, maar heel veel kersthoekjes gecreëerd. Het gaat tenslotte met de kerst niet alleen om die boom. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel gezellig bij jullie in huis. En die kerstboom mis je niet met zoveel moois om je heen.
    Dat patroon van Jozef, Maria en het kindeke heb ik ook nog. En nu ik het zo zie op de foto moet ik er toch ook maar eens aan gaan beginnen.
    Altijd zo leuk om te zien waar jullie mee bezig zijn.
    Fijne nieuwe week,
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Altijd zo gezellig hè, al die leuke spulletjes weer van zolder halen en neerzetten.
    Gelukkig heb je wel een paar boompjes met lichtjes in de tuin staan.
    's Avonds als de lichtjes branden is alles nog leuker.
    We krijgen ook steeds meer kerstquiltjes en borduurwerkjes.
    Altijd wel een plekje te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen