Pagina's

maandag 21 maart 2022

Heerlijk genoten van het quiltweekend..........blog 1

 
Woensdag begon al de voor pret.
Tassen inpakken van quiltwerkjes waar je aan kon werken.
Hop wat kleding in een tassie en paar
gezellige vlagjes maken om mee te nemen.

Donderdag alles in mijn kleine auto-tje en op weg 
naar Riek en haar spullen ingeladen.
Toen op weg naar Petra en daar alles erin geladen en
toen zat hij vol hoor.
Maar wij zelf konden er nog bij haha....................

       Aan gekomen bij de Peppelhoeve in Putten.
We waren verdeelt over twee huizen.
Deze locatie was de creatieve zaal en keuken.
Daar werd ook geslapen door een gedeelte van de dames............



Liep je langs het gebouw daar sliepen wij en
was de eetzaal. Daar was ook een keuken,
waar alles klaar stond telkens voor het eten.
Dus koken hoefde we niet zelf dat stond telkens klaar.
Heerlijk toch...........

De eetzaal.....................

We brachten allemaal de borden enz naar de keuken.
Die werden weer door het beheer afgewassen.
Dus echt verwennerij zo he..............

Eerste avond er nog beetje inkomen hoor en werkte ik
aan mijn vingerhoedjes en nog even aan mijn hekwerk..............

Onze Riek heerlijk bezig.........

Petra ook bezig, maar eerst effe wat op haar telefoon........

Dit liet Laura ons zien.
Prachtig he van allemaal rozen stofjes............

Als je dan door de zaal loopt en al die mooie dingen
ziet dat is smullen toch.............dit mooie tasje.

Kijk eens wat Thea aan het maken is
voor moois............

Je zag ook wat mensen werken aan
de Funda huisjes.........


Kijk Riek haar hartjes.............

Overal word gewerkt............

En natuurlijk gekletst.......

Blok van Riek haar sterren quilt.............

Dit moest eerst maar even af zei Petra.........

Kijk eens wat er ook in elkaar word gezet.
Alles word bewonderd...........

Mijn vingerhoedjes quilt even showen 
aan de dames.............

Wat maken jullie dan toch werd er gevraagd
en Petra en ik moesten weer even showen he...............

Zo weer drie rijen klaar en aan mijn quilt naaien
met mijn singertje.............

Hee nog een keer haha.............

Riek haar sterren worden ook bewonderd..........

Jongste quiltster in de zaal was met haar 
naaimachine deze blokken aan het maken.............

Bovenste blok en dit breiwerk waren van
Lieke, zei zat met haar moeder achter mij............

Haar moeder Anja was op
haar naaimachine
deze blokken aan het maken.......

Daar kan toch veel in he.
Zelfgemaakte tasjes..............

Laura was een blokkenmap aan het maken.........

En deze twee mooie tassen stonden
naast haar.................

Kijk eens wat er ook gemaakt werd.
Zo geweldig toch, door Joke gemaakt dit blok.........


Volgens mij werd dit gemaakt door Ingrid...............

En Ingrid haar singertje en kijk dan bij dat klosje.
We zijn zuinig op onze singertjes dat zie je wel.............

En toen hebben we er nog meer bewonderd
van deze blokken.............

En deze warme kleurige blokken dan, super...........

Leuke spelden kussentjes overal............

Heb mijn jas al aan he Riek,
Kom we gaan slapen.............


Maar nog even door de zaal gelopen en
nog van alle mooie dingen genoten................

Toen was het 1 uur en hopla naar onze
kamer nu.................

Dit was dag 1,
donderdag vanaf vier uur...............
Liefs. Conny.............



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten