Pagina's

maandag 21 maart 2022

Het quiltwekend...................blog 2.

Ja en smorgens weer vroeg uit de veren, want half negen aan het ontbijt he.

Dus hopla de beentjes uit bed en douchen.................

Deze quilt hing in de hal van onze 
slaapkamers...............

Ben mijn drie rijen met vingerhoedjes aan de
quilt aan het naaien, heel serieus hoor haha.........

Vrijdagmorgen om 7 uur kwam dequiltwinkel al
om zich te instaleren.
De Quiltcottage uit Winterswijk.
Dus heerlijk neuzen toen we va het ontbijt binnen kwamen......

Er waren verschillende dingen om te doen bij
hun en Riek en ik wilde dit blok wel leren maken.
Dus kregen heel duidelijk uitleg van deze snij techniek..........


Wat een lief quiltje he,
kreeg daar het patroontje van mee.
Heb er stofjes voor gekocht om te maken..........

Riek had mooie lapjes uitgezocht en kijkt het gaat
haar helemaal lukken.................

Tussen door een bingo rondje en
won ik nog leuk lapje...........


De snij techniek van het blok..........

Al een paar op mijn singertje zoin elkaar genaaid
en nu gaan snijden dan maar..............

Kijk dan lukt ons alle twee he.
Van Riek de roze en van mij de blauwe
blokken, Riek doet ze met de hand zelfs.

Petra was ook ini mimi blokjes
aan het maken................

s"Avonds kwamen er ook wel drankjes
uit onze tassen hoor haha, gezellig toch.............

Kreeg telkens weer een mooi blokje te zien
van Lieke als er weer eentje klaar was..............


En telkens tussen door werkte ik poosje
aan mijn hekwerk..............

De blokjes met diepte werden weer 
bewonderd en ook de slofjes haha..............


Vandaag hingen er twee mooie
dikke dame aan de muur...............

Kijk dan toch dit popje.
Tasje en schoentjes waren zelf gemaakt
zo klein he...................

Ze waren nu alle twee met de giraffe
bezig met allerlei sier steekjes op
hun machine..................

Er werd gezellig overal gekletst..............

Hier werden de mooiste tassen gemaakt...............

Er werd ook gebreid hoor..............


De middelste tafel was s'avonds het eerste
naar bedje toe...............

Mooi geborduurd speldenkussen...........

Mijn ini mini mandjes werden bewonderd
hoor...............

Mooi in deze kleur de hexegonnetjes,
volgend mij van Arianne............

Rie met haar sterretjes en vierkantjes bezig..............

Paar ini mini's van Petra zijn klaar..................

Zo dit was eer een lange dag en om 1 uur
maar eens richting onze slaapkamers
gelopen.
Telefoon nog even in ons bedje bekeken en
truste dan maar...............

Liefs. Conny................


Geen opmerkingen:

Een reactie posten